Är stress en mänsklig bugg?

 
Det är fjärde skoldagen på terminen och vi hade bara genomgångar, jag skojar inte. Från att vi började 08.15 till att vi slutade 14.15. Jag orkar inte dessa dagarna, så himla sega. Lärarna bara ger en mer och mer arbeten att göra och bara mindre och mindre tid, hur går det ens ihop?? 
Jag försöker varje fall att inte bli stressad, det blir ju faktiskt inte bättre för att man är det (visst är jag smart), någon gång kommer man hinna göra det, antingen hemma eller på elevens val så det löser sig säkert. Jag undrar faktiskt varför vi ens kan känna stress, jag menar ska det vara någon fördel? Jag föreställer mig människans tillkomst precis på samma sätt som när man skapar en dator, man försöker göra den så bra som möjligt och utan buggar, onödiga program och annat undviker man, så varför stress? Jag kan varje fall inte komma på en ända gång den har varit till nytta, men det är väl kanske så det ska va, livet kommer med både bra och dåliga saker. Gud nu blev det djupt... Imorgon är vi lovade att få jobba på nästan alla lektionerna så får arbeta undan alla jobbiga arbeten då.
 
Puss och kram lever banan Δ
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback