Liseberg!

Jag utgår ifrån att alla följer mig på instagram och då är det ingen nyhet att jag var på Liseberg igår ;).
Vi åkte hemifrån vid halv 11 tiden, jag, Moa och hennes syster Ebba. Senare mötte vi upp deras kusin Alice som också hängde med.
 
När vi väl var framme i Göteborg insåg vi att det inte bara var vi som tänkt åka till Liseberg. Där var ganska mycket folk kan jag informera om, men det var kul ändå. Vi hann faktiskt åka det mesta vi ville. Ett tag blev jag lite nervös att vi inte skulle hinna med Helix men det gjorde vi, som tur var. Man kan ju inte lämna utan att ha testat den liksom. För er som inte åkt den så var den riktigt rolig och ganska olik de andra berg och dalbanerna på området. Den var väldigt lång, tog nog ca 2 minuter innan man tagit sig runt hela vilket verkligen är ett plus. Dock gick den så snabbt att man inte hann reagera på loparna, vilket både kan vara bra och dåligt. Jag tyckte varje fall att det var värt att vänta i 95 minuter (tiden det tog att stå i kö).
Om jag skulle vara tvungen att välja mellan Helix och Balder vet jag faktiskt inte vilken jag tar. I Balder får man mer pirr i magen men Helix är mer annorlunda så en kombo av de två hade varit perfa.
 
Selfie i Flom ride, Jag, Ebba, Alice och Moa
Middagen. Spagetti bolognes. Super gooooood!
Dagen avslutades med Ben & Jerry. Ett måste.
Jag kan också berätta att både jag och Moa åkte Atmos fear! Jag har åkt den en gång innan men var lika rädd denna gången. Den är nog det läskigaste man kan åka... Vi måste ändå vara stolta över att vi gjorde det!
 
Puss och kram lever banan Δ
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback