Lila läppar

Idag har det varit en fruktansvärt krävande dag.
Till att börja med är det måndag, men utöver det har jag nästan frusit rumpan av mig. Cyklade till skolan imorse, tog min skinnjacka för att man annars brukar svettas sönder om man har en tjockare jacka när man ska cykla hem. Kom till skolan som vanligt och börjar frysa direkt, mer än vanligt. Runt lunch börjar folk säga till mig att mina läppar var lila och mycket riktigt det var de. Överlevde hela förmiddagen men fick ta till drastiska åtgärder under eftermiddagen då jag fick sätta på både jacka och halsduk. Det finns knappt ord för hur mycket jag frös.
När dagen väl var slut och jag äntligen fick cykla hem var jag ännu mer frysen än innan men tog mig ändå hem trots att vägen hit inte var särskilt trevlig den heller. Det slutar med att jag tar tempen och får reda på att jag har 38 graders feber. Ändå ganska grymt av mig att överleva en hel skoldag med så hög feber, men jag gör nog aldrig om det igen.
 
Fick som väntat hoppa över gympan idag vilket gjorde mig väldigt ledsen, började till och med gråta. Fick åtminstone en hel del läxa gjord istället. Nu måste jag se till att bli frisk till imorgon så jag kan gå på teatern och sedan gå på gympan igen på onsdag.
 
Bild från London, saknar det.
Puss och kram lever banan Δ
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback