Hederspristagare

Jaha vad har hänt idag då, en udda rubrik, är det inte?
I somras skickade jag nämligen in en novell till en tävling som Norra Skåne och Skånska Dagbladet hade. De kallade den "Staden om 100 år". Jag skrev då om Hässleholm så som jag tänker mig det om hundra år. Första priset var 100 kronor och skulle delas ut på Bokens dag som hölls i kulturhuset idag. Jag blev dock inte vinnaren men fick ett delat hederspris, typ andra plats, med en tjej från Eslöv. Inte fel det heller trots att min vinnarskalle i mig så gärna hade velat vinna. Så jag närvarade därför på bokens dag idag för att ta emot mitt pris vilket var en bukett blommor och 500 kronor!!!! Jag trodde helt seriöst att jag skulle få nöja mig med en bukett och äran men bättre blev det! Jag fick dessutom en fin motivering underskriven av författaren Kristina Hård. Inte alla som har en sån minsann.
 
 
 
Hon i mitten vann
Puss och kram lever banan Δ
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback