Läst ut min första engelska bok!

YEAH rubriken säger allt som man brukar säga, men i detta fallet är det verkligen så.
Igår läste jag ut Orange is the new black, alltså min första engelska bok. Jag kan säga att det var verkligen skönt när den var slut. Mycket svåra ord i den boken du.
För att det inte ska bli några missförstånd, boken jag har läst är inte som serien. Det är en biografi av Piper Kerman (som hon heter på riktigt) där hon skriver om sin fängelsetid. Den var ganska bra, handlingen blev lite tråkig efter ett tag. Det kändes nästan som att allting hon gjorde var att springa på den jäkla löpparbanan på fängelset. Något som inte är med i serien till exempel. Av mig får denna boken 3/5 stjärnor.
Jag kunde ibland uppfatta den som rörig också, det kan ju vara för att jag sett serien och trodde att ungefär samma saker skulle hända och att människorna åtminstone skulle ha samma namn vilket de inte hade. Mycket namn att hålla ordning på, då blir det kaos i hjärnan.
 


Jag hade lite ångest när jag hade läst ut den över vilken bok jag skulle börja nu. Mamma hade lånat Boktjuven så jag kunde låna den från henne och jag vil läsa den men gud vad tjock den är. Annars skulle jag börja läsa The fault in our stars som jag köpte på flygplatsen i San Francisco men jag kände för att ta en paus från den engelska läsningen. Det blev Boktjuven. När jag läst ut båda dessa böckerna får jag verkligen ta och läsa en bok som jag inte redan sett filmen/ serien på. För det har jag med alla dessa tre, haha.
 
Puss och kram lever banan Δ
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback