USM

Hejsan Svejsan Bloggen!
I helgen var jag i Lund och tävlade USM vilket står för ungdoms Sverige mästerskap eller något liknande. Eftersom att varken Klippan, Åstorp eller Hässleholm har haft tillräckligt med gymnaster för att få ihop ett fullt lag har vi därför slagit samman föreningarna och bildat ett USM lag.
 
Fredagen:
När vi först kom dit var jag rätt spänd och visste inte alls vad jag kunde förvänta mig eftersom jag aldrig tidigare varit på en liknande tävling. Men varje fall först möttes vi vid hallen och fick gå typ 3km för att komma till skolan där vi skulle bo i något klassrum. När vi val hittat det var det bara att i princip sticka in näsan lämna väskorna och sedan gå och förträna på friståendet. Efter förträningen tränade vi lite mer på en äng och sedan var det dags för lunch. När alla ätit klart återvände vi till klassrummet och körde svårighetstävling. Efter det var det bara att ta upp madrassen, sovsäcken och kudden och lägga sig.
Lördagen:
Efter att ha vaknat rätt tidigt klätt på sig och gått och ätit frukost var det dags att förträna på trampette och tumbling. Där efter kom tävling. Jag är väldigt glad över att hela min familj och min moster kom och kollade, men även massa från föreningen. Tyvärr kom vi sist men det var man inte så ledsen över så länge eftersom att målet var att kunna köra så pass bra varv att kunna tävla på den nivån och det hade vi lyckats med.
 
Efter en dusch och lunch skulle vi bestämma var och vad vi skulle tillbringa eftermiddagen till. Det blev först uppdrag som t.ex. "knuffa" en främling och säg gul bil, Krama en främling. Samtidigt som vi gjorde detta röde vi oss mot stationen för att ta tåget till Malmö och sedan bowla där vilket var jätteroligt.
Senare på kvällen spelade vi lite basket och mös med godis och jordgubbar.
 
Söndagen:
Efter en hyfsat sen frukost gick vi och tittade på Killarna och Mix lagen som skulle tävla då. Tyvärr hann inte jag och de andra från Hässleholm att se finalerna eftersom att vi var tvungna att hinna med tåget hem för att kunna träna våra Bamse barn.
 
Men det var verkligen en jätterolig helg med många nya kompisar och mycket skratt. Skulle gärna kunna göra om det och det hoppas jag att jag får.
(Tog tyvärr inga bilder så blir lite Random)
 
 
Puss och kram lever banan Δ
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback