FamiljeMysFredag ~

Halojj bloggen!
Igår var det fredag och för en gångs skull begav sig jag och min familj iväg för att ja se oss omkring och mysa.
Jag tror vi var vid Kivik där vi först stannade vid en liten strand vid havet. Eller ja liten och liten men ni fattar.
När vi hade kommit dit var det dags att äta. Mamma och pappa hade köpt "ta själv sallader" på Maxi medan jag och Tilde käkade Subway för första gången. MMM!
Men eftersom att vädret inte var på topp, det var faktiskt riktigt kallt eller ja varje fall om det ända man har på sig är shorts och T-shirt. Så efter maten tog jag lite fler bilder för att hålla mig varm, men när de inte heller funkade la jag och Tilde oss på filten vi lagt på gräset tidigare med en annan filt över oss som ett täcke hah :)
 
När alla hade enats om att det var för kallt för att stanna kvar satte vi oss i bilden och körde iväg för att leta efter en bättre och varmare plats där vi senare kunde äta våran med packade fika.
Efter att ha kört en bit såg vi ett Musteri som vi också fått rekommendationer om.
Vi klev ur bilden och gick in i deras visnings musteri där fick se hur alla apparater och ja allt som finns i ett musteri ser ut.
Efter det gick vi in i den lilla butiken som låg precis bredvid. Där kunde man köpa alla produkter från Kiviks musteri eftersom att det var där vi var :)
Vi köpte lite saft, kräm, cider, vin, marmelad och chokladdoppade mandlar.
 
Utan för butiken fanns det små bord där vi satte oss och plockade fram fikan. Det var fruktsallad med vaniljvisp som vi inte vispat med chokladdoppade mandlar och chokladbollar.
 
Efter den goda fikan och chillandet vid musteriet trodde jag att vi skulle åka hem. Men, nej.
Då hade mamma fått för sig att vi skulle till något Arborret med massa träd från andra länder.
Så ja, dit åkte vi. Jag tror att det hade varit finare på sommaren eftersom att många träd bara hade fått små knoppar ännu.
Detta var då något Japanskt träd.
 
 
En ek från 1500-talet :)
Något kinesiskt träd här då :)
 
Det var en mysig och rolig dag med familjen som jag gärna skulle kunna göra om, fast skulle önska lite bättre väder då ♥
Fler bilder kommer säkert att komma men i senare inlägg ;)
Puss och kram lever banan Δ
 
 

Kommentarer
mackemackan säger:

Vilken härlig dag ni verkar haft även om vädret inte va så varmt som man skulle önska. Kram

Svar: Ja verkligen! Kram <3
Emma

2013-05-11 | 12:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback